Ból pleców i szyi - bez chirurga

Ból pleców i szyi jest bardzo uciążliwy w życiu codziennym. Powód tych dolegliwości może spowodowany wieloma rzeczami. Powodem może przeciążeniem organizmu, urazami czy też podnoszeniem dużych ciężarów.

Gdy - szczególnie - ból trwa dłuższy okres czasu i jest mocno dokuczliwy, to warto skorzystać z konsultacji medycznej, dzięki której można zdiagnozować przyczyn i stan tych dolegliwości. Może to doprowadzić do konieczności skorzystania z zabiegu chirurgicznego. Jednak w wielu przypadkach można skorzystać z nieinwazyjnych form terapeutycznych.

Niejednokrotnie powodem bólu pleców lub karku jest nadmierny wysiłek fizyczny. W takim przypadku pomocny może być dłuższy odpoczynek, co oznacza m.in. unikanie większego wysiłku fizycznego i podnoszenia oraz noszenia większych ciężarów. Ten czas pozwoli na wygojenie mięsni i ścięgień.

Niewłaściwa postawa ciała to też ważny czynnik powodujący bóle. Warto nad tym popracować - stać i siedzieć prosto, spać na plecach. Można również zainwestować w odpowiednie meble czy materac i poduszkę do spania. To ma charakter długofalowy, ale niewzwykle istotny. No i koniecznie trzeba zrzucić zbędne kilogramy.

Istotna może być pomoc fizjoterapeuty. Masaż leczniczy może złagodzić ból pleców i karku. Poprawia również przepływ krwi i może zmniejszyć sztywność ciała. Fizjoterapeuta może zastosować terapię manualną, gdy ból spowodowany niewspółosiowością kręgosłupa. Zwiększa to również elastyczność, poprawia przepływ krwi i uwalnia napięcie mięśniowe. Kinesiotaping również w tym przypadku będzie pomocny.

Jeśli powodem bólu jest stan zapalny, to można użyć kompresów. Np. lód może zmniejszyć obrzęk i złagodzić ból. Ale nie wolno trzymać się przez dłuższy czas tylko jednej metody, bo jest to niekorzystne dla naszego organizmu. Dlatego trzeba naprzemiennie stosować zimne i gorące okłady.

I na koniec - oczywiście - są leki przeciwbólowe.

Zdjęcie utworzone przez jcomp - pl.freepik.com